سامان شیخ غلام حسینی

ساخت وبلاگ

 

   

لکسوس، (به انگلیسی: Lexus)‏ و (به ژاپنی: レクサス)‏ زیر مجموعه‌ای از شرکت تویوتا و شعبه سازنده خودروهای لوکس و گران قیمت تویوتا می‌باشد.

خودروهای لکسوس٬ در انواع سواری و شاسی بلند تولید می‌شود. شرکت لکسوس ۱۲ سال به عنوان مورد اعتمادترین خودروسازی در آمریکای شمالی از طرف موسسه معتبر جی.دی.پاور شناخته می‌شد. تعدادی از مدل‌های لکسوس نیز در بازار ایران عرضه شده است (LS-RX-ES-GS).

سامان شیخ غلام حسینی...
ما را در سایت سامان شیخ غلام حسینی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سامان شیخ غلام حسینی saman-sh بازدید : 388 تاريخ : سه شنبه 5 شهريور 1392 ساعت: 23:28

 

 

پرشیا (به انگلیسی: Persia)‏ نام شهری کوچک در ایالت آیوا در آمریکا است. جمعیت این شهر بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۰ میلادی ، ۳۶۳ نفر است. مساحت این شهر حدود ۱٫۳ کیلومتر مربع می‌باشد.

این شهر بر اساس نام کهن ایران زمین که به وفور در انجیل یاد شده نام گذاری شده‌است. برخی از ساکنان پرشیا نمی‌دانند که ریشه نام شهرشان از کجا آمده و برخی دیگر تمایل زیادی دارند که به ایران یا همان پرشیا واقعی سفر کنند و ایران را از نزدیک ببینند. شهردار پرشیا تیم کازماچک نیز می‌گوید تمایل زیادی دارم که به ایران سفری داشته باشم ولی باید رئیس جمهور ایران من را دعوت کند.

سامان شیخ غلام حسینی...
ما را در سایت سامان شیخ غلام حسینی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سامان شیخ غلام حسینی saman-sh بازدید : 370 تاريخ : سه شنبه 5 شهريور 1392 ساعت: 23:22

حجم موتور:۱۶۰۰

تعداد سیلندر:۴ خطی

تعداد سوپاپ:۱۶

نوع فرمان:هیدرولیک

ترمز جلو:دیسکی

ترمز عقب:دیسکی

1600
:حجم موتـور
110/6000
:(hp) حداکثـر توان موتـور
4000/148
:(Nm) حداکثـر گشـتاور
:نسبت تراکـم
4 خطی
:تعـداد سـیلندر
16
:تعـداد سوپاپ
:نوع سـوخت
:سیستم انژکـتوری
EURO 3
:اسـتاندارد حد آلایندگی
کــارایی
[185]190
:(Km/h) حداکثـر سرعت
[13]10/5
:شـتاب صفر تا 100 کیلومتر/ثانیه
سیسـتم انتقـال قدرت
:سیستم انتقال قدرت
مصرف سـوخت
10/1
:مصرف سـوخت در شهر
5/8
:مصرف سـوخت در خارج از شهر
8
:مصرف سـوخت ترکیبی
:انـدازه
4310
:(mm) طول خـودرو
1725
:(mm) عرض خـودرو
1435
:(mm) ارتفـاع خـودرو
2600
:(mm) فاصله بین محور چرخهای عقب و جلو
وزن
1185
:(Kg) وزن خالـص خـودرو
ظرفیتـها
50
:(Liter) گنجـایش مخـزن سوخت
:(Liter) حجم فضـای صندوق عقب
فـرمان
هیدرولیک
:نوع فرمـان
ترمـزها
دیسکی
:نوع ترمز جلـو
دیسکی
:نوع ترمز عقب
ABS-EBD

سامان شیخ غلام حسینی...
ما را در سایت سامان شیخ غلام حسینی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سامان شیخ غلام حسینی saman-sh بازدید : 361 تاريخ : سه شنبه 5 شهريور 1392 ساعت: 23:17

 

تیبا یا خودرو ملی شرکت سایپا، (با نام پیشین مینیاتور) اولین محصول سایپا است که در ۲۳ آذر ۱۳۸۷ رونمایی شد. سایپا در طراحی این خودرو، تا حد زیادی از مشاوران و طراحان ایتالیایی، آلمانی و کره ای کمک گرفت. در طراحی این خودرو، استفاده از قطعات پراید، ریو و تندر۹۰ مشهود است. ناظمی، مدیر استراتژیک سایپا با تایید استفاده از مشاوران خارجی در این پروژه، استفاده از تجربیات سایپا در تولید ریو و پراید را باعث کاهش هزینه طراحی این خودرو می داند. این خودرو توسعه یافته پلتفرم S۸۱ سایپا بوده ودارای موتور ۱۵۰۰cc با مصرف حدود ۵/۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و استاندار آلایندگی یورو4 می باشد.

هزینه طراحی این خودرو ۱۲۰ میلیون دلار بوده است که استفاده از قطعات و طراحی های مشترک، باعث کاهش هزینه تمام شده طراحی آن شده است.این خودرو در زمان رونمایی خودرویی برای دهکهای میانه وپایین جامعه و با قیمت زیر ۱۰ میلیون معرفی شد ولی در نهایت با افزایش قیمت از دسترس دهکهای پایین خارج شد.

سامان شیخ غلام حسینی...
ما را در سایت سامان شیخ غلام حسینی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سامان شیخ غلام حسینی saman-sh بازدید : 376 تاريخ : سه شنبه 5 شهريور 1392 ساعت: 23:09

 

سمند به معنای اسب زرد یکی از اتومبیل‌های ساخت ایران خودرو است. این اتومبیل در سال ۱۳۸۱ توسط گروه صنعتی ایران خودرو و با همکاری آلمان و انگلستان ساخته شد. این خودرو به کشورهای روسیه، چین، ترکیه، آذربایجان و چند کشور عربی و مناطقی در آفریقا و آمریکای مرکزی شامل بولیوی و ونزوئلا صادر شده است.

سمند هم اکنون در مدلهای سمند معمولی، سمند EL، سمند SE، سمند ال‌ایکس با ۳ موتور EF7 بنزینی یا پایه گاز سوز و TU5 اتوماتیک یا دنده‌ای و XU7JPL3، سمند سورن، سورن ELX، سمند سریر با موتور XU7JPL4 و سمند سفارشی LX موجود است. همچنین مدل‌های دیگری برای خانواده سمند طراحی شده‌اند ولی در حد یک طرح باقی ماندند. همچنین مدلی ارتقاء یافته با اسم دنا در سال ۱۳۹۲ به فروش گذاشته خواهد شد.

طراحی موتور، بدنه و شاسی این خودرو توسط شرکتهای انگلیسی و فرانسوی انجام شده و قالبهای اصلی آن ژاپنی می‌باشدو جیگ و فیکسچرهای آن وهمچنین طراحی خط تولیدش کار شرکت کره‌ای ووشین می‌باشد.

سمند که خودروی ملی نیز نامیده می‌شود بر اساس پلتفورم پژو ۴۰۵ ساخته شده‌است. طراحی بدنه خودرو در شرکت فرست اتوموتیو که یک شرکت طراحی انگلیسی است صورت گرفته‌است، این طرح توسط ایران خودرو خریداری شد و تغییرات جزیی در آن صورت گرفت. موتور این خودرو نیز ساخت پژو است که البته موتور 1700cc توربوشارژر دوگانه سوز نیز برای آن توسط ایران خودرو با همکاری آلمان با نام EF7 ساخته شده‌است. قالب‌های اصلی بدنه خودرو (قطعات بیرونی یا به اصطلاح قالبسازان آتر) ساخت شرکت میازو ژاپن می‌باشد. این خودرو در سال ۱۳۸۵ به روسیه صادر شد. همچنین این خودرو با نام سنتا اورو (به معنی اسب تندرو) در کشور ونزوئلا به فروش می‌رسد.

طراحی و ساخت نمونه، محاسبات مهندسی، تست و در نهایت به تولید رساندن ((سمند)) به شکل کامل به وسیله کارشناسان مرکز تحقیقات ایران خودرو انجام شده است و در هر مرحله که احساس نیاز به مشاوره کارشناسان خارجی وجود داشته از تجربه شرکت‌ها یا مشاورین خارجی استفاده شده است، ولی سرنوشت هیچ قسمت از کار به شرکت‌های خارجی سپرده نشد.

سامان شیخ غلام حسینی...
ما را در سایت سامان شیخ غلام حسینی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سامان شیخ غلام حسینی saman-sh بازدید : 323 تاريخ : سه شنبه 5 شهريور 1392 ساعت: 23:05